Závada EET pokladen po změně komunikace na straně SSL certifikátu ze strany Generálního finančního ředitelství v 8:00 dnes de vyjádření ELCOMu.
Zatím je známo, že pokladny ELCOM mají problém odeslat účtenky EET na FÚ, hlásí to chybu certifikátu EET. Bude se to pravděpodobně týkat i jiných výrobců.
Výrobce o tomto problému ví a snaží se ve spolupráci s FU situaci řešit a zajistit komunikaci i po změnách co proběhli a nikdo o nich nevěděl dopředu jak dopadnou.
Ideální řešení je vypnout připojení k internetu na pokladně a účtovat v Offline režimu dál a zaznamenat od kdy nastal výpadek (víme že to bylo někdy od dnešního rána okolo 8:45 cca). A napsat na provozovnu, že nejede EET, že je závada nahlášena. Účteny zapsané před odpojením od internetu nepůjdou poslat automaticky, ale budou se muset pak poslat hromadně v jednom záznamu.
Jakmile budeme vědět, že je připravený nový software, dáme našim zákazníkům vědět a nahrajeme ho na pokladny.
Situace ale může trvat dny.
Pokud tedy chcete je možné indivuálně taktéž nahlásit na Finanční správu o vaší závadě v komunikaci. Bude vás tolik, že stejně už budou vědět o tom, že se něco děle. Výrobce přislíbit Finanční správu informovat taktéž.
V případě dotazů nás kontaktujte.
OPRAVA : tak po opravě chyby na straně ministerstva, se situace nyní (12:00) stabilizovala a pokladny by již měli sami správně komunikovat s FU. neodeslané účtenky by mělo jít poslat ručně. Případně pokladnu vypnout a zapnouta účtenky odeslat dle výzvy.